های سایت

های سایت

های سایت

های سایت

دلایل و علت اسهال مزمن در بزرگسالان و روش های درمان

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

 علت اسهال مزمن در بزرگسالان ,درمان اسهال مزمن در بزرگسالان,درمان گیاهی اسهال مزمن در بزرگسالان,درمان خانگی اسهال مزمن در بزرگسالان,علل اسهال مزمن بزرگسالان,علل اسهال مزمن در بزرگسالان,درمان اسهال حاد در بزرگسالان,درمان اسهال مزمن بزرگسالان,دلایل اسهال مزمن در بزرگسالان

علت اسهال مزمن در بزرگسالان , علت اسهال در بزرگسالان , درمان اسهال مزمن در بزرگسالان

در این مطلب از سایت جسارت به علت اسهال مزمن در بزرگسالان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

اسهال به خودی خود یک بیماری نیست و بیشتر نشانه ای از مسائل دیگر محسوب می شود. با توجه به علت شکل گیری اسهال، تغییر در رژیم غذایی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر جلوگیری و درمان اسهال داشته باشد. علت اصلی بروز بیماری التهاب روده ناشناخته است، اما می‌توان عوامل خطر و دلایل بروز آن را این طور توضیح داد که از زمان بیشتر شدن مهاجرت از روستاها به شهر و افزایش شهرنشینی و به دنبال آن بهبود سطح بهداشت عمومی و فردی، انجام منظم واکسیناسیون، تغییر رژیم غذایی افراد و مصرف بیشتر غذاهای پرچرب، پر پروتئین، کم فیبر، کاهش تحرک بدنی و شیوع چاقی در جمعیت در بروز بیماری موثرند. همچنین به دلیل بهبود امکانات زندگی استفاده از یخچال‌های خانگی به صورت گسترده رواج پیدا کرد. باکتری‌هایی که محیط مناسب حیاتشان حدود دمای 4 درجه سانتی گراد است رشد بیشتر و بهتری در یخچال‌ها دارند که ممکن است در بروز بیماری نقش داشته باشند. البته آب و هوا از جمله آلودگی و گردوخاک نیز در بروز عوامل  مساعدکننده این بیماری نقش دارند و از بحث ژنتیک نیز در این زمینه نباید غافل ماند.

علت اسهال در بزرگسالان

بیماری التهابی روده خود را با علائم اسهال (همراه یا بدون خون)، خونریزی از مقعد، درد شکمی، کاهش وزن و تب خود را نشان می‌دهد.در واقع اسهال مزمن و طولانی‌ مدت، خونریزی در مدفوع و گاهی تکرر مدفوع و دل پیچه از نشانه‌های بارز ابتلا به بیماری التهاب روده است. همچنین بیماری‌هایی همچون التهاب کبد و کبد چرب،‌ زردی و تنگی مجاری صفراوی نیز می‌تواند از  عوارض بیماری‌های التهاب روده باشد و در برخی افراد حتی قرمزی چشم و زخم‌های پوستی نیزمی‌تواند نشانه‌های ابتلا به این بیماری باشد. البته ارتباطی میان تغییر نوع و میزان باکتری‌های مفیدی که باید در روده هر فردی برای هضم غذا باشد در  بروز بیماری وجود دارد. افزایش برخی عادات بد اجتماعی نظیر استعمال دخانیات و مواد مخدر و  همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی با بروز بیماری بی‌ارتباط نیستند. ناگفته نماند یکی از عوامل ایجاد بیماری می‌تواند  نوع زایمان مادر باردار باشد مثل سزارین که احتمال بروز بیماری را بیشتر می‌کند.  یکی از فاکتورهای حفاظتی در برابر بیماری، تغذیه نوزاد با شیر مادر به مدت دو سال کامل است. اختلال در سیستم عملکرد ایمنی بدن نیز می‌تواند سبب بروز التهاب روده شود . در واقع بیماری‌های التهابی روده، گروهی از بیماری‌های خودایمنی هستند که شامل دو  بیماری کرون ( کرون روده باریک یا کرون روده بزرگ یا هردو) و کولیت اولسروز (التهاب و زخم در روده بزرگ) می‌شوند.

علت اسهال مزمن در بزرگسالان , علت اسهال در بزرگسالان , درمان اسهال مزمن در بزرگسالان

مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری (OCP) ، داروهای مسکن بخصوص از دسته داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) و کمبود سطح ویتامین Dکه در کشور بسیار شایع است، می‌تواند در ایجاد بیماری نقش داشته باشد. مصرف بی‌دلیل و بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها نیز در دو سال اول تولد هر فردی می‌تواند باکتری‌های دستگاه گوارش  را برای همیشه دچار تغییرات دائمی کند که در ایجاد بیماری می‌تواند موثر باشد.

درمان اسهال مزمن در بزرگسالان

تعدادی از بیماری ها و شرایط می تواند باعث اسهال شود، از جمله:

– ویروس ها

ویروس هایی که می توانند باعث اسهال شوند، شامل ویروس Norwalk، ویروس سیتومگالو و

ویروس هپاتیت می باشد. روتاویروس علت شایع اسهال حاد کودکی است.

–  باکتری ها و انگل ها

غذا یا آب آلوده می تواند باکتری ها و انگل ها را به بدن شما انتقال دهد. انگلهایی مانند جیاردیا لامبلیا و کریپتوسپوریدیم

میتواند باعث اسهال شود. علل متداول باکتریایی اسهال عبارتند از کمپیلوباکتر، سالمونلا، شیگلا و اشریشیا کولی.

هنگام سفر در کشورهای در حال توسعه، اسهال ناشی از باکتری ها و انگل ها اغلب اسهال مسافرتی ایجاد میکند.

آلودگی Clostridium difficile می تواند به خصوص پس از یک دوره آنتی بیوتیک رخ دهد.

–  داروها

 بسیاری از داروها، مانند آنتی بیوتیک ها، می توانند باعث اسهال شوند. آنتی بیوتیک ها هر دو باکتری خوب و بد را از بین می برند،

که می تواند تعادل طبیعی باکتری ها در روده را از بین ببرد. داروهای دیگر که باعث اسهال می شوند، داروهای سرطانی و آنتی اسیدها با منیزیم است.

 – عدم تحمل لاکتوز

لاکتوز قند موجود در شیر و سایر محصولات لبنی است. افرادی که دچار مشکل هضم لاکتوز هستند پس از مصرف محصولات لبنی

اسهال می شوند. بدن شما آنزیمی را تولید می کند که به هضم لاکتوز کمک می کند، اما برای اکثر مردم سطح آنزیم

پس از دوران کودکی سریعا کاهش می یابد. این باعث افزایش خطر ابتلا به عدم تحمل لاکتوز می شود.

–  فروکتوز

فروکتوز، قندی که به طور طبیعی در میوه ها و عسل یافت می شود، می باشد و بعنوان یک شیرین کننده به بعضی از

نوشیدنی ها اضافه می شود و می تواند باعث اسهال در افرادی که در معرض خطر هضم هستند، شود.

علت و علائم و درمان خانگی التهاب مری در نوزادان و کودکان

التهاب مری

التهاب مری ,التهاب مری و علائم,التهاب مری و تنگی نفس,التهاب مری علائم,التهاب مری چیست علائم,التهاب مری چیست,التهاب مری چگونه درمان میشود

التهاب مری , التهاب مری و علائم , التهاب مری و تنگی نفس , التهاب مری علائم

توضیحاتی در مورد التهاب مری

ازوفاژیت زمانى رخ مى‌دهد که دفعات و حجم مایع بازگشتى از حد خاصى بیشتر شود و یا زمانى‌ که مرى دیگر قادر به پاک کردن مادهٔ غذائى بالا آمده نباشد. شدت التهاب با مدت زمانى‌ که مرى در معرض مواد غذائى بازگشتى قرار مى‌گیرد نسبت مستقیم دارد. مرى نسبت به اسیدهاى صفراوى حساسیت به خصوصى دارد که ممکن است در بیمارانى که تحت عمل جراحى قبلى معده قرار گرفته‌اند اهمیت ویژه‌اى داشته باشد.اکثر مبتلایان به ازوفاژیت، شب‌ها و به‌هنگام خواب دچار ریفلاکس مى‌شوند – وضعیتى که در افراد عادى شایع نیست. شانس بروز ازوفاژیت در شب بیشتر است چون میزان بزاق دهان در دسترس براى خنثى‌کردن اسید کمتر است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب مری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علائم التهاب مری

– درد سوزشى در ناحیهٔ اپى‌ گاستر و پشت جناغ از علائم التهاب مری است. – سوزش سردل که پس از غذاخوردن و در حال خواب و یا در وضعیت خوابیده بروز مى‌کند نیز از شایعترین علائم التهاب مری محسوب می شود. – این ناراحتى با نوشیدن آب یا سایر مایعات، آنتى‌اسیدها، یا در بسیارى از موارد با ایستادن یا نشستن برطرف مى‌شود. – ترش‌کردن، به‌خصوص زمانى که در وضعیت خوابیده قرار مى‌گیرند. – تهوع و استفراغ در بالغین شایع است، ولى در نوزادانى که با تأخیر در رشد مراجعه مى‌کنند شایع‌ترین علامت است. – تأخیر در رشد که باعث استفراغ مى‌شود. – کم‌خونى نیز از علائم التهاب مری در این گروه سنى است. – علائم ریوى (نظیر خس‌خس سینه و تنگى‌نفس)

علت التهاب مری

علل ازوفاژیت می‌تواند میکروبی (به خصوص در افراد با ضعف ایمنی) ، قارچی (کاندیدا آلبیکانس) ، ویروسی (مانند هرپس) ، ناشی از آسیب شیمیایی یا حرارتی (مانند سوختگی با اسید)، ریفلاکس معدی مروی ، ناشی از داروها مانند آلندرونیت و تتراسیکلین و یاناشی از سوء مصرف الکل باشد.

درمان التهاب مری

بیمار نباید پس از غذا خوردن بخوابد و نباید قبل از خواب دیر غذا بخورد. سر تخت بیمار باید ۴ تا ۶ اینچ بالاتر قرار بگیرد. استفاده از چندین بالش تقریباً هیچ‌گاه موفقیت‌ آمیز نبوده است. با وعده‌هاى غذائى کوچک و متعدد محتویات معده خنثى باقى مى‌مانند و از اتساع معده پیشگیرى مى‌شود. غذاهائى که چربى کم و پروتئین زیاد دارند فشار اسفنکتر تحتانى مرى را افزایش و ریفلاکس را کاهش مى‌دهند. داروهاى پروکینتیک نظیر سیزاپراید و متوکلوپرامید بهبود ازوفاژیت را تسریع مى‌ کنند. امپرازول بهتر از سایمتیدین یا رانیتیدین است. مشکل این داروها این است که در صورت قطع دارو عود بیمارى حتمى است.اضافه کردن یک داروى پروکینتیک نیز باعث بهتر شدن نتایج درمان التهاب مری نمى‌شود. جراحى در ۱۵% از بیمارانى که با وجود درمان طبى مناسب، دچار ادامه یافتن یا عود علائم هستند، در کسانى‌ که اسفنکتر مرى اصلاً کارآئى مکانیکى ندارد و در بیمارانى که حین درمان التهاب مری با تنگى مراجعه مى‌کنند، توصیه مى‌ شود.

درمان التهاب مری در طب سنتی

جهت درمان التهاب مری در طب سنتی قبل از صرف غذا یک قاشق چایخوری پودر نعنا را در یک استکان آبجوش ریخته و بگذارید ده دقیه بماند و سپس آن را بنوشید. مصرف انار شیرین به همراه پیه آن بعد از ناهار به درمان التهاب مری در طب سنتی کمک می کند. اگر یبوست‌ دارید به جای انار، یک‌ استکان آب انار شیرین میل کنید. با هدف درمان گیاهی ازوفاژیت بعد از شام یک‌ عدد سیب بخورید. اگر یبوست دارید به جای سیب یک استکان آب سیب طبیعی رسیده و شیرین میل کنید. بعد از صرف غذا حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. حتی در منزل. قبل از خواب دستشویی رفته و بدن را از فضولات تخلیه کند و سپس وضو بگیرید. بالش زیر سر خود را بلندتر تر قرار دهید تا سر و گردن در راستای بدن نباشد. مصرف یک عدد سیب زمینی آب‌ پز بعد از غذا به درمان گیاهی ازوفاژیت کمک می کند.

درمان و ماسک ضد التهاب صورت بعد از اصلاح چیست

التهاب صورت

التهاب صورت ,التهاب صورت بعد از اصلاح,التهاب صورت بعد از وکس,التهاب صورت نوزاد,التهاب صورت جوش,التهابات صورت,التهاب پوست صورت,درمان التهاب صورت

التهاب صورت , التهاب صورت بعد از اصلاح , التهاب صورت بعد از وکس , التهاب صورت نوزاد

توضیحاتی در مورد التهاب صورت

قرمزی زیاد پوست صورت می‌تواند علت‌های گوناگونی داشته باشد. دلایل معمول شامل رزاسه، لوپوس، آکنه، اگزما، سبوره، پیش از یائسگی، پارگی مویرگ‌ها یا خشکی بیش از حد پوست می‌شود. صورت شما چه ته مایه‌ای از قرمز در تمام قسمت‌هایش داشته باشد و چه بدتر، لکه‌های قرمز روی آن خودنمایی کند، به هر حال قرمزی صورت شما، نشانه‌ای از سالم نبودن پوست بوده که می‌تواند احساس خجالت و ناخوشایندی به شما بدهد. ضمنا، قرمزی صورت ممکن است منجر به التهاب، احساس سوزش، خارش و درد شود که همه‌ی اینها احساس ناخوشایندتان را بدتر خواهند کرد. قرمزی زیاد پوست صورت می‌تواند علت‌های گوناگونی داشته باشد. دلایل معمول شامل رزاسه، لوپوس، آکنه، اگزما، سبوره، پیش از یائسگی، پارگی مویرگ‌ها یا خشکی بیش از حد پوست می‌شود. سایر دلایل قرمزی پوست، آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی سرد، بودن در محیطی گرم برای طولانی مدت، مصرف زیاد الکل و استرس بیش از حد در زندگی است. خوشبختانه راههای ساده و موثر زیادی وجود دارد که می‌تواند این علائم را در صورت‌تان تسکین بدهد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب صورت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درمان خانگی التهاب صورت

۱. کمپرس سرد برای درمان قرمزی خفیف پوست صورت، کمپرس سرد بسیار مفید است. سرما کمک می‌کند رگهای خونی زیر پوست منقبض شده در نتیجه قرمزی به حداقل برسد. ضمنا کمپرس سرد، از خارش و التهاب نیز می‌کاهد. مقداری یخ را در حوله‌ای نازک بپیچید و این کمپرس را به آرامی به مدت یک دقیقه روی تمام صورت‌تان حرکت دهید. ۱۰ دقیقه فاصله بگذارید و مجددا این کار را انجام دهید. هرگز یخ را مستقیما روی پوست نگذارید چون سرما می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب بزند. ۲. آلو‌ئه ورا می‌توانید از ژل آلو‌‌ئه ورا برای برطرف کردن قرمزی پوست کمک بگیرید. آلو‌ئه ورا خاصیت التیام بخش روی پوست دارد چون ویژگی‌های ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب، خارش و خشکی پوست کمک می‌کند. یک برگ آلو‌ئه ورا را برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. ژل را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا قرمزی برطرف شود. ۳. جو دوسر کلوئیدی یک درمان بسیار معروف برای قرمزی پوست صورت، جو دوسر کلوئیدی خیس خورده است که کاملا باز و له شده است. این مرهم، خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد که می‌تواند قرمزی پوست ناشی از خشکی و اگزما را برطرف کند. ضمنا، خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب کمک کرده و سطح pH پوست را تعدیل می‌کند. مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد جو دوسر کلوئیدی خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، مراقبت کنندگی و ضد التهابی دارد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر کلوئیدی را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود، آن را به پوست‌تان بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید. این راهکار ساده را هر روز به کار ببرید تا دیگر قرمزی روی صورت‌تان بماند. ۴. خیار خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است، ضمنا محتوای آب بالایی داشته که کمک می‌کند پوست‌تان سالم و هیدراته بماند. خاصیت قابض خیار، رگهای خونی پوست را منقبض کرده و از قرمزی‌ پوست کم می‌کند. ویژگی خنک کنندگی خیار کمک می‌کند پوست ملتهب، آرام شود. ضمنا خیار، خارش و تورم پوست را هم کم می‌کند. برش‌های نازکی از خیار تهیه کنید و این برش‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. یک برش را یک دقیقه روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید و بعد با برش خنک دیگری جایگزین کنید. این کار را حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید و چند بار در روز تکرار کنید.۵. چای سبز پلی فنول‌های موجود در چای سبز، خاصیت جوان سازی پوست دارند و می‌توانند

آشنایی با علت و درمان التهاب زیر زبان در کودکان و بزرگسالان

التهاب زیر زبان

التهاب زیر زبان ,علت التهاب زیر زبان,التهاب غدد زیر زبان,التهاب غدد بزاقی زیر زبان,التهاب غدد بزاقی زیر زبانی,دلیل التهاب زیر زبان,درمان التهاب زیر زبان

التهاب زیر زبان , علت التهاب زیر زبان , التهاب غدد زیر زبان , التهاب غدد بزاقی زیر زبان

توضیحاتی در مورد التهاب زیر زبان

زبان دارای تعداد زیادی ماهیچه است که با کمک آنها می توانید صحبت کنید، غذا را مزه مزه کنید و بجوید. سطح روی زبان از پاپیل پوشیده شده است. پاپیل ها برجستگی های کوچکی می باشند و حاوی جوانه های چشایی هستند و به جویدن غذا کمک می کنند. گلوسیت منجر به تخریب این پاپیل ها می شود. ورم زبان، عفونت زبان، نرمی زبان و سندرم سوختگی زبان از جمله نام های گلوسیت می باشند. در بیماری گلوسیت (Glossitis)، زبان متورم می شود و رنگ آن تغییر می کند و غالبا سطح زبان صاف به نظر نمی آید. به طور کلی، گلوسیت یک اختلال دردناک در دهان می باشد. این درد بر لب ها، لثه ها، دندان ها، چانه، زبان و پشت حلق تاثر می گذارد.علل – آلرژی به خمیردندان، دهانشویه، خوشبوکننده دهان، رنگ آبنبات، پلاستیک دندان مصنوعی و یا نگهدارنده دندان مصنوعی و یا برخی از داروهای فشار خون – خشکی دهان، هنگامی که غدد تولید کننده بزاق از بین بروند (سندروم شوگرن) – عفونت به باکتری و یا ویروس (تبخال دهانی) – آسیب ناشی از سوختگی، لبه های ناهموار دندان ها و آسیب های دندان پزشکی و یا ضربه های دیگر – میزان کم آهن و یا برخی ویتامین های گروه B مثل کمبود ویتامین B12، B6 و B9 (فولات) – بیماری های پوستی از قبیل: لیکن پلان دهانی، اریتما، آفت، پمفیگوس ولگاریس، سیفلیس و غیره – محرک هایی نظیر: تنباکو، الکل، غذاهای داغ، ادویه جات و غیره – عفونت قارچی دهان – اضطراب و افسردگی – پروتز دندان که باعث فشار بر لثه ها می شود – استفاده بیش از حد از مسواک و یا نخ دندان – مصرف زیاد نوشیدنی های اسیدی برای بهبود گلوسیت، رعایت بهداشت دهان خیلی مهم است. لذا دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید علائم – سخت جویدن و بلعیدن غذا و حرف زدن – نرمی سطح زبان – زخم و نازک شدن زبان – تغییر رنگ زبان : اگر رنگ زبان بی رنگ باشد، به علت کم خونی کشنده رخ داده است. اگر رنگ زبان قرمز پررنگ باشد، به علت کمبود ویتامین های گروه ب رخ داده است. – ورم زبان – احساس سوزش در دهان و نوک زبان – احساس خشکی دهان – کاهش بزاق و کاهش بهداشت دهان – سوراخ کردن زبان – افزایش تشنگی – گلودرد – از دست دادن حس چشایی راه های تشخیص باید فرد توسط دندان پزشک معاینه شود. – برجستگی های انگشت مانند در سطح زبان که به نام پاپیل (پرز) معروفند، ممکن است از بین رفته باشد. – زبان متورم یا تکه های متورم در زبان دیده می شود. پزشک سوالاتی را در زمینه سابقه بیماری و روش زندگی از فرد خواهد پرسید تا علت ورم زبان مشخص شود. آزمایش خون برای رد بیماری های دیگر، ممکن است انجام شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب زیر زبان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

التهاب زیر زبان چیست

گلوسیت التهاب‌ حاد یا مزمن‌ زبان‌ است که می تواند در اثر تماس با آلرژن های غذایی و یا عفونت باکتریایی و ویروسی ایجاد شود. گلوسیت عبارت‌ است‌ از التهاب‌ حاد یا مزمن‌ زبان‌ در اثر علل‌ مختلف که گاهی‌ مسری‌ است‌. گلوسیت می تواند خود بخود یا در اثر سایر بیماریها رخ دهد. بعضی از علل التهاب زبان خطرناک و جدی هستند.

گلوسیت‌ چیست

گلوسیت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ حاد یا مزمن‌ زبان‌ در اثر علل‌ مختلف. گاهی‌ مسری‌ است‌ ولی‌ سرطانی‌ نیست‌. گلوسیت می تواند خود بخود یا در اثر سایر بیماریها رخ دهد. بعضی از علل التهاب زبان خطرناک و جدی هستند. نظیرآنمی پرنیسیوز و پمفیگوس و لگاریس و بعضی علل غیر خطرناک نظیر گاز گرفتن زبان . باکترها، قارچها و ویروسها از علل گلوسیت هستند و از دیگر علل گلوسیت تماس با محرکها و آلرژیهای غذایی نظیر غذاهای گرم ، نوشابه ها، غذاهای تند، تنباکو و الکل است و بالاخره داروها از علل مهم التهاب زبان هستند. از عفونتها مهم عامل گلوسیت می توان از عفونت تب خال، سیفلیس، عفونت قارچی و عفونت استرپتوکوکی نام برد. از آلرژی ها عامل گلوسیت میتوان از موارد: فرآورده های بهداشت دهان نظیر دهان شویه ها، نخ دندان ، محافظهای دهان، خلال دندان، آلرژی های دارویی و غذایی نام برد. از موارد تحریک کننده و تروما (ضربه) که سبب التهاب زبان می شود می توان از الکل، گازگرفتگی زبان ، سوختن زبان ناشی از غذای گرم یا تند و یا مایعات داغ، دندان مصنوعی و تنباکو نام برد.

کاهش خطر ابتلا به التهاب زبان

چگونه خطر ابتلاء به التهاب زبان را کاهش دهیم: 1- اجتناب از مصرف مایعات داغ، غذاهای تند 2- مصرف رژیم غذایی متعادل 3- استفاده از دندان مصنوعی مناسب بطوریکه باعث آسیب به دهان و زبان شود. 4- عدم مصرف الکل 5- رعایت بهداشت مناسب دهان نظیر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن 6- درمان عفونت هایی نظیر سیفلیس و عفونتهای قارچی دهان 7- متوقف کردن استعمال دخانیات و یا تنباکو جویدنی 8- تغذیه‌ نامناسب‌ به‌ ویژه‌ کمبود ویتامین‌ها 9- مواجهه‌ شیمیایی‌ یا محیطی‌ با موارد شیمیایی‌ تحریک‌کننده‌ یا خورنده‌ 10- اضطراب‌ یا افسردگی‌ 11- دیابت‌ شیرین

درمان التهاب زبان

درمان: آزمون‌های‌ تشخیصی می‌توانند شامل‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ خون‌ یا بیوپسی‌ برای‌ تشخیص‌ هر گونه‌ اختلال‌ زمینه‌ای‌ باشند. درمان‌ متوجه‌ علت‌ زمینه‌ای‌ در کنار ابزارهای‌ کمک‌ به‌ خود خواهد بود. بررسی‌ کنید که‌ آیا بین‌ خوردن‌ غذاهای‌ خاص‌ و التهاب‌ زبان‌ همراهی‌ وجود دارد یا خیر. غذاهای‌ تحریک‌کننده‌ می‌توانند شامل‌ شکلات‌، مرکبات‌، غذاهای‌ اسیدی‌ (سرکه‌، ترشی‌جات‌)، آجیل‌ شور یا چیپس‌ سیب‌ زمینی‌ باشند. روزانه‌ 3 بار یا بیشتر دهان‌ خود را با محلول‌ نمک‌ (نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌ در 250 سی‌سی‌ آب‌ معادل‌ یک‌ بطری‌ نوشابه‌) بشویید. اگر التهاب‌ زبان‌، ناشی‌ از یک‌ دندان‌ یا دندان‌ مصنوعی‌ خراب‌ باشد، با دندانپزشک‌ خود مشورت‌ کنید. تا زمان‌ رفع‌ علت‌، التهاب‌ بهبود نخواهد یافت‌.

مشکلات غدد بزاقی

بزاق، برای مرطوب نگهداشتن داخل دهان و شروع هضم غذا ضروری است و مانع پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. 3غده بزاقی اصلی در هر طرف (جمعاً 6غده بزاقی اصلی) به علاوه تعداد بسیار زیادی غده بزاقی فرعی که در سراسر دهان و لب و حلق ما قرار دارند مسئول تولید و ترشح بزاق به داخل دهان ما هستند. غدد بزاقی اصلی به نام‌های بناگوشی، تحت فکی و زیر زبانی هستند. در داخل هر کدام از این غدد مجاری باریکی قرار دارد. بزاقی که غده ترشح می‌کند

همه چیز درباره علت و دلیل و درمان التهاب زیر بغل در زنان و مردان

التهاب زیر بغل

التهاب زیر بغل ,التهاب پوست زیر بغل,علت التهاب زیر بغل,درمان التهاب زیر بغل,التهاب پوست زیر بغل,دلیل التهاب زیر بغل,التهاب غدد لنفاوی زیر بغل

التهاب زیر بغل , التهاب پوست زیر بغل , علت التهاب زیر بغل , درمان التهاب زیر بغل

توضیحاتی در مورد التهاب زیر بغل

توده های زیربغل به واسطه شرایط مختلفی شکل می گیرند. بیشتر این توده ها در نتیجه رشد غیر طبیعی در بافت رخ داده و کاملا بی خطر هستند. اما توده هایی که با گذشت زمان کوچک نمی شوند، مواردی هستند که می توانند به موضوعات سلامت جدی‌تر و نیازمند دریافت کمک پزشکی اشاره داشته باشند. شکل گیری یک توده در زیربغل ممکن است زمانی رخ دهد که حداقل یکی از غدد لنفاوی موجود در این قسمت بزرگ شده باشد. در برخی موارد توده زیربغل کوچک است، در شرایطی که برخی از آنها بزرگ و به راحتی قابل مشاهده هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب زیر بغل صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علل توده و التهاب زیر بغل

توده های زیربغل به واسطه شرایط مختلفی شکل می گیرند. بیشتر این توده ها در نتیجه رشد غیر طبیعی در بافت رخ داده و کاملا بی خطر هستند. اما توده هایی که با گذشت زمان کوچک نمی شوند، مواردی هستند که می توانند به موضوعات سلامت جدی‌تر و نیازمند دریافت کمک پزشکی اشاره داشته باشند. کیست ها – زمانی که مایعات بدن در زیربغل جمع می شوند، امکان بروز تورم وجود دارد که به شکل گیری کیست منجر می شود. آلرژن ها و محرک های پوست – بسیاری از محصولات ضد تعریق، دئودورانت ها، صابون ها، محصولات شستشوی بدن و مواد شوینده حاوی آلرژن ها و تحریک کننده های پوست هستند. این مواد می توانند به درماتیت منجر شوند. عفونت های باکتریایی و ویروسی – باکتری ها در محیط گرم و مرطوب به خوبی رشد می کنند و زیربغل نیز مکانی عالی برای تکثیر آنها محسوب می شود. لیپوما – یکی دیگر از دلایل تورم غدد لنفاوی در زیربغل لیپوما، خوشه ای از بافت های چربی، است. لیپوما دردناک و سرطانی نیست، اما سریع رشد می کند. واکنش به واکسیناسیون – واکسن های تیفوئید، آبله و MMR (سرخک/اوریون/سرخجه) می توانند موجب ایجاد توده ها در زیربغل شوند. عفونت های قارچی – کرم حلقه ای یکی از شناخته شده‌ترین موارد است. این نوع عفونت قارچی لایه بالایی پوست را تحت تاثیر قرار داده و راش های حلقوی و قرمز رنگ بر جای می گذارد. لوپوس – یک بیماری مزمن سیستم ایمنی است که التهاب را در سراسر بدن تحریک می کند و غدد لنفاوی نیز از این شرایط مستثنی نیستند. سرطان – ابتلا به سرطان موجب می شود تا غدد لنفاوی در زیربغل و سینه همواره مشغول به فعالیت باشند. درد پایدار در غده لنفاوی به طور معمول نشانه ای از سرطان لنف، پستان، دستگاه تنفسی و لوسمی است.

التهاب زیر بغل و غدد لنفاوی متورم

چگونه متوجه شویم که غدد لنفاوی متورم به موضوعی جدی اشاره دارند؟ در شرایطی که همه توده ها دردناک یا مضر نیستند، اما همواره باید توجه ویژه ای به توده هایی که در بدن ایجاد می شوند، داشته باشید. در صورت مشاهده توده باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های دقیق در این زمینه صورت بگیرد. اگر علائم زیر را تجربه می کنید توده ایجاد شده در زیربغل می تواند به موضوعی جدی اشاره داشته باشد: – بدون درد با لبه های نامنظم – بزرگ شدن تدریجی – توده ای که مدتی است ایجاد شده و از بین نمی رود اگر با این علائم مواجه هستید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

التهاب زیر بغل در زنان

بسیاری از زنان با احساس یک توده در زیربغل خود دچار هراس و نگرانی می شوند زیرا به سرطان پستان مشکوک می شوند. پیش از این که دچار ترس و نگرانی شوید به این علائم توده زیربغل که با سرطان پستان مرتبط هستند توجه داشته باشید: توده های سرطانی با گذشت زمان از نظر اندازه بزرگ می شوند و برخی از آنها حتی از نظر تعداد نیز زیاد می شوند. توده های سرطانی نه بسیار سریع مانند یک عفونت رشد می کنند و نه موجب قرمزی پوست می شوند. اگر توده بدون درد، سفت و در مکانی ثابت است، احتمال بیشتری دارد که سرطانی باشد.

درمان التهاب زیر بغل

درمان بر اساس دلیل شکل گیری توده ها انتخاب خواهد شد. اگر یک عفونت باکتریایی باشد، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می شود. اگر به واسطه آلرژی شکل گرفته است، داروهایی به منظور درمان آلرژی برای شما تجویز خواهند شد و توصیه می شود از محرک های آلرژی دوری کنید. در مواردی که درمان نیاز نیست، ممکن است از درمان های خانگی مانند کمپرس گرم یا مصرف داروهای ضد درد بدون نسخه برای تسکین ناراحتی استفاده شود. اگر با موردی سرطانی مواجه باشید، روش درمان بر اساس نوع سرطان و مرحله ای که در آن قرار دارد، انتخاب خواهد شد. روند درمان برخی توده های سرطانی ممکن است شامل پرتودرمانی، شیمی درمانی یا عمل جراحی شود.

علائم و عوارض و درمان التهاب روده بزرگ کودکان و بزرگسالان در طب سنتی

التهاب روده بزرگ

التهاب روده بزرگ ,التهاب روده بزرگ درمان گیاهی,التهاب روده بزرگ علایم,التهاب روده بزرگ و درمان آن,التهاب روده بزرگ در کودکان,التهاب روده بزرگ در کودکان

التهاب روده بزرگ , التهاب روده بزرگ درمان گیاهی , التهاب روده بزرگ علایم , التهاب روده بزرگ و درمان آن

توضیحاتی در مورد التهاب روده بزرگ

بیماری‌های التهابی روده (به انگلیسی: Inflammatory bowel disease) یا (IBD) به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که سبب التهاب جدار روده بزرگ و روده باریک می‌گردند. شایع‌ترین این بیماری‌ها عبارت‌اند از: بیماری کولیت زخمی و بیماری کرون. این دو بیماری از جهاتی دارای شباهتهایی هستند. هر دو بیماری موجب التهاب جدار روده‌ها می‌شوند. البته تفاوتهای زیادی در مورد مناطق درگیر و عمق التهاب بین این دو بیماری وجود دارد. در برنامه درمانی دو بیماری مشابهت‌های فراوانی وجود دارد. یک نکته مهم که باید به آن توجه داشت این است که: بیماری کرون علاوه بر آنکه روده بزرگ و روده باریک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین می‌تواند بر دهان، مری، معده و مقعد نیز اثر بگذارد. در حالی که کولیت زخمی در درجه اول روده بزرگ و راست روده را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب روده بزرگ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بیماری التهاب روده بزرگ

بیماری‌های التهابی روده در سال ۲۰۱۳ در سطح جهانی منجر به ۵۱ هزار مورد مرگ و میر و در سال ۱۹۹۰ منجر به ۵۵ هزار مورد مرگ و میر شده است.  افزایش میزان ابتلا به بیماری‌های التهابی روده از زمان جنگ جهانی دوم، مرتبط با افزایش مصرف گوشت در سراسر جهان شناخته شده است که حمایت کننده این ادعاست که مصرف پروتئین‌های حیوانی با بیماری‌های التهابی روده در ارتباط است. بیماری‌های التهابی روده در اروپا افزایش یافته است.

التهاب روده بزرگ چیست

در پزشکی، به تورم و التهابی که در بخش‌های گوناگون رودهٔ بزرگ (پس‌روده، راست‌روده، و کورروده) پدید می‌آید التهاب رودهٔ بزرگ گفته می‌شود

بیماری های روده

کولیت زخمی و بیماری کرون دو بیماری مزمن درمان ناپذیر مرتبط با روده هستند. این دو بیماری اغلب در یک گروه کنار هم قرار گرفته و به عنوان بیماری التهابی روده (IBD) شناخته می شوند، زیرا علائم مشابه دارند. به طور کلی، بیماری التهابی روده بیماری افراد سفیدپوست ساکن در کشورهای توسعه یافته جهان است و بیشتر در نوجوانان و جوانان تشخیص داده می شود. در شرایطی که به نظر می رسد بیماری کرون و کولیت زخمی در خانواده ها دیده شود، اما ارتباط همواره مستقیم نیست (مانند از پدر و مادر به فرزند). خطر به ارث بردن بیماری التهابی روده به طور کلی کم است، به استثنای مواردی که هم پدر و هم مادر به یک نوع از بیماری التهابی روده مبتلا باشند.

التهاب روده بزرگ و سن

در چه سنی بیماری التهابی روده بیشتر شایع است؟ بیماری التهابی روده به عنوان بیماری نوجوانان و جوانان در نظر گرفته می شود، زیرا برای نخستین بار بیشتر در افرادی که در بازه سنی 15 تا 25 سال قرار دارند، تشخیص داده می شود.

التهاب روده بزرگ و نواحی جغرافیایی

در کدام نواحی جغرافیایی بیماری التهابی روده شایع‌تر است؟ بیماری التهابی روده بیشتر در مناطق زیر دیده می شود: کشورهای توسعه یافته مناطق شهری اقلیم شمالی کولیت زخمی بیشتر در آمریکا و کشورهای شمال اروپا شایع است و در ژاپن و آفریقای جنوبی کمترین میزان شیوع را دارد. بیماری التهابی روده در میان افراد سفید پوست و آفریقایی آمریکایی تبارها بیشتر شایع است و کمترین میزان شیوع را میان افراد اسپانیایی و آسیایی تبار دارد.

علت و علائم و درمان گیاهی التهاب ریه کودکان در طب سنتی

التهاب ریه

التهاب ریه ,التهاب ریه چیست,التهاب ریه سیگار,التهاب ریه ها,التهاب ریه کودکان,التهاب ریه در کودکان,التهاب ریه از چیست,علائم التهاب ریه,التهاب ریه علائم

التهاب ریه , التهاب ریه چیست , التهاب ریه سیگار , التهاب ریه ها

توضیحاتی در مورد التهاب ریه

عفونت ریه بیماری‌ای است که باعث التهاب بافت ریه در قفسه‌ی سینه می‌شود و می‌تواند در اثر عوامل انگلی، باکتریایی، ویروسی یا قارچی در قسمت تحتانی دستگاه تنفسی بوجود آید. این بیماری در مواردی می‌تواند باعث عفونت گوش گردد. بسته به اینکه عفونت در کدام قسمت از دستگاه تنفسی شما بروز کند، به نام‌ همان بخش نامگذاری می‌شود. بخش فوقانی سیستم دستگاه تنفسی شامل بینی، حلق، حنجره و نای می‌شود و قسمت تحتانی شامل ریه‌ها و اجزای آن (برونش، برونشیول‌ها و آلوئول‌ها) می‌شود. بسته به اینکه عفونت در کدام قسمت از دستگاه تنفسی شما بروز کند، به نام‌ همان بخش نامگذاری می‌شود. بخش فوقانی سیستم دستگاه تنفسی شامل بینی، حلق، حنجره و نای می‌شود و قسمت تحتانی شامل ریه‌ها و اجزای آن (برونش، برونشیول‌ها و آلوئول‌ها) می‌شود. عفونت باکتریایی ریه شایع‌ترین نوع عفونت ریه می‌باشد که از عوارض همراه آن می‌توان به سوزش پوست اشاره کرد. این نوع از این عفونت عموما توسط آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود. نوع دیگر این عفونت، عفونت ویروسی می‌باشد که در موارد حاد باعث از دست رفتن آب بدن و آبی شدن لب‌ها و ناخن‌ها می‌شود. در موارد غیرحاد معمولا این عفونت نیاز به دارو ندارد و خودبخود درمان می‌شود. عفونت ریوی قارچی نوع دیگری از عفونت ریه می‌باشد که علائم آن همانند علائم عفونت‌های باکتریایی و ویروسی است. این نوع عفونت در موراد حاد نیاز به عمل جراحی دارد. نکته: منبع عفونت ریه ممکن است در قسمت دیگری از بدن باشد که از طریق جریان خون به ریه منتقل شده و باعث بروز این بیماری می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب ریه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت التهاب ریه

علت عفونت ریه چیست؟ علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، قرار گرفتن در شرایط دیگری نیز باعث بروز این عارضه می‌گردد: استنشاق مواد شیمیایی مانند بخارهای سمی و مواد حساسیت زا تنفس گرد و غبار در محیط کاری ورود بخشی از محتویات معده به ریه‌ها و بروز عفونت

علائم عفونت و التهاب ریه

علائم عفونت ریه چیست؟ سرفه مداوم تنگی نفس درد قفسه سینه خس خس سینه در صورت عدم بهبود گلودرد پس از چند روز و یا عدم بهبود سرفه‌های مداوم پس از چند هفته حتما به پزشک مراجعه نمائید؛ این‌ها از علائم عفونت ریوی می‌باشند که نیاز به بررسی دارند.

انواع عفونت و التهاب ریه

این بیماری شامل انواع مختلفی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد ذات الریه (پنومونی): ذات الریه شابع‌ترین عفونت ریوی است که می‌تواند قارچی،‌ باکتریایی یا ویروسی باشد. بسیاری از بیماران پس از آنفولانزا دچار این بیماری می‌شوند. این بیماری در حقیقت همان التهاب ریه می‌باشد که با یک عفونت ایجاد می‌شود. افراد سیگاری و افراد مسنی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، همچنین نوزادان و کودکان بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. زمانی که کیسه‌های هوایی درون ریه محتوی مقدار زیادی مایعات شوند، ذات الریه رخ می‌دهد. این بیماری می‌تواند یک بیماری خفیف، شدید و یا حتی تهدید کننده زندگی باشد. علائم این بیماری از نوع خفیف تا شدید، بسته به علت اولیه بروز بیماری، سن و همچنین وضعیت کلی سلامت فرد، از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت خواهد بود. برای مثال در بیمارانی که به پنومونی خفیف مبتلا می‌شوند، علامت‌ها معمولا به علامت‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا نزدیک خواهد بود. سایر علائم این بیماری شامل موارد زیر می‌بادشد: التهاب ریه تنگی تنفس درد و گرفتگی قفسه سینه تب و لرز بالا درد عضلانی و خستگی تغییر سطح هوشیاری و عملکرد مغزی (در افراد مسن) استفراغ (به خصوص در نوزادان)برای تشخیص این بیماری، پزشک ابتدا شما را معاینه می‌کند و به صداهای حاصل از نفس کشیدن شما گوش می‌دهد، اگر مایعات در ریه شما جمع شده باشند، پزشک صدایی متلاطم، در سینه شما خواهد شنید. در این شرایط برای رسیدن به تشخیص قطعی، پزشک برای شما اسکن قفسه سینه درخواست خواهد داد. سی تی اسکن سینه با نشان دادن وضعیت ریه‌ها، ابتلای به پنومونی را به پزشک نشان می‌دهد. در این شرایط بسته به اینکه علت بیماری باکتریایی، ویروسی یا قارچی باشد، راهکارهایی درمانی متفاوت خواهند بود. سندرم حاد تنفسی: نوع دیگر عفونت ریه سندرم حاد تنفسی (SARS) می‌باشد. در حقیقت این بیماری نوعی ذات الریه است که بسیار مسری می‌باشد. بیماری سل: سل نوعی عفونت ریوی است که از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس بوجود می‌آید و از ظریق سرفه انتقال می‌یابد. جالب است بدانید که سل از طریق غذا، آب، تماس جنسی، تزریق خون یا نیش حشرات انتقال نمی‌یابد. علائم این بیماری شامل موارد زیر می‌شود: تب سرفه خلط سبز یا خلط آلوده به خون تنگی نفس کاهش اشتها بی حالی و تعریق شبانه خستگی زود رس و ضعف عمومی بیماری ذات الجنب: پرده‌ای که ریه را پوشانده است پرده جنب نام دارد

علت و علائم و درمان التهاب دیسک کمر در زنان و مردان چیست

التهاب دیسک کمر

التهاب دیسک کمر ,علایم التهاب دیسک کمر,علائم التهاب دیسک کمر,کاهش التهاب دیسک کمر,رفع التهاب دیسک کمر,قرص التهاب دیسک کمر,داروهای ضد التهاب دیسک کمر

التهاب دیسک کمر , علایم التهاب دیسک کمر , علائم التهاب دیسک کمر , کاهش التهاب دیسک کمر

توضیحاتی در مورد التهاب دیسک کمر

یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبانند، درد کمر است. گسترش روزافزون فناوری، تغییر شیوه زندگی، کم تحرکی، نشستن و ایستادن در وضعیت‌های نامناسب و…باعث ضعف ماهیچه‌های بدن به ویژه نواحی اطراف ستون فقرات شده و می‌تواند اثرات جانبی زیادی برسلامت جسمی و روان افراد بگذارد. گرچه این عارضه ممکن است درهرسنی اتفاق بیفتد، اما بیشتردر افراد بالای 45 سال دیده می‌شود. بسیاری از اوقات یک حرکت اشتباه و ناگهانی باعث التهاب کمر شده و درد آن زندگی ما را مختل می‌کند. اسپاسم عضلات، دیسک کمر،تنگی کانال ستون مهره کمری و…ازجمله بیماری‌های شایع در ناحیه کمر است. دکتر«کاظم عباسیون»، جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت مدیره جامعه جراحان مغز و اعصاب ایران از درد کمر و راه‌های پیشگیری آن می‌گوید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب دیسک کمر صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت التهاب دیسک کمر

این روزها کمر درد بیشتر در جامعه شایع شده، دلیل آن چیست؟ شیوع کمردرد به این علت است که افراد به دنبال این نیستند که ورزش کنند، برای حفظ عضلات اطراف ستون فقرات، (عضلاتی هستند که باعث تحرک ستون فقرات در جهات مختلف جلو، عقب، طرفین و… می‌شوند)، این عضلات را باید تقویت کرد. ورزش‌هایی که معمولاً این عضلات را تقویت می‌کند، شنا، راهپیمایی در سطح صاف و دوچرخه ثابت هستند. این ورزش‌ها کمک می‌کنند عضلات بازسازی شده و قوی ‌بمانند. در نتیجه تحرک زیاد، بار و فشاری که روی کمر می‌آید، دردی ایجاد نمی‌کند.

التهاب دیسک کمر و شغل

چه گروه‌هایی به لحاظ شغلی و سنی بیشتر دچار کمردرد می‌شوند؟ معمولاً کمردرد را در دهه‌های اول و دوم زندگی کمتر مشاهده می‌کنیم، برای این که بچه‌ها در دهه اول و دوم زندگی روپا هستند و دائم فعالیت ورزشی می‌کنند. این باعث می‌‌شود عضلات خوب ساخته شود، کسانی که در دهه‌های اول و دوم زندگی درد کمر دارند باید متوجه باشند که وجود نقایص تشکیلاتی استخوان‌های کمر و لغزندگی مهره‌ها روی هم موجب این کمر درد شده است. بنابراین توصیه می‌کنم جوان‌هایی که در دهه اول و دوم زندگی از کمردرد شکایت دارند بهتر است قبل از این‌که بخواهند هزینه‌های زیادی کنند، یک عکس دینامیک ساده در حال خم شدن به جلو و به عقب بگیرند تا ببینند این مهره‌ها روی همدیگر لغزندگی دارد یا نه. دردهه‌های بالاتر معمولاً مشکلات دیسکی زیاد اتفاق می‌افتد، به این معنی که ممکن است هنگام جا به جا کردن یک جسم سنگین در اثر فشار زیادی که به ستون فقرات وارد می‌آید یکی از دیسک‌ها پاره شود و یک تکه از آن داخل کانال برود و باعث ایجاد دردکمر شود. وقتی این درد ایجاد شود اگر زیر ریشه عصب رفته باشد، درد کمر همراه با دردی می‌شود که از ناحیه سرین پشت، ران، پشت ساق و روی پا و بغل و… است، بسته به این دارد کدام ریشه عصب تحت فشار قرار گرفته که به این درد، درد سیاتیک می‌گویند . اگر درد سیاتیکی ایجاد شد باید بیمار بررسی شود، که اولین مرحله معاینه به‌وسیله پزشک است تا تشخیص دهد که ضایعات دیگر مانند ضایعات عروقی و… باعث بروز این دردها نشده باشد. پزشک وقتی معاینه را انجام داد و مطمئن شد که علائم، علائم سیاتیکی است، بیمار به چند روز استراحت نیاز دارد. استراحت هم باید طوری باشد که فرد فعالیت فیزیکی نداشته و بیشتر در رختخواب باشد، همین رختخواب‌های معمولی برای استراحت کافی است، اگر با داروهای ضد درد بهتر نشد، آن وقت دیسک باید بررسی شود درآن صورت ام.آر.آی یا سی تی اسکن‌های مخصوص انجام می‌دهند تا محل در رفتگی و وسعت دیسک را روشن کند. کسانی که مشکل دیسک کمر دارند، به هیچ عنوان نباید روی تردمیل بروند، چون وقتی روی تردمیل بروند، دیسک‌ را می‌کوبد و مشکل آنها را تشدید می‌کند. حتی آنها از وزنه هم نباید استفاده کنند، تنها می‌توانند به‌صورت خوابیده روی میز بدنسازی از وزنه‌هایی مثل‌ هالتر برای تقویت عضلات بالاتنه استفاده کنند. امامسأله‌ای که می‌ماند، این است، سن افراد در دهه‌های شش و هفت زندگی مقدمه‌ای برای شروع آرتروز است، آرتروز صدمات تحلیل رونده‌ای است که به دیسک وارد شده و عکس‌العمل‌های استخوانی مهره بالایی و پایینی رشد استخوانی و دیسکی به‌وجود می‌آورند که باز خود این می‌تواند به داخل کانال فشار بیاورد. اگر در چند سطح باشد ممکن است کانال را تنگ کند، این تنگی کانال در دهه‌های بالا مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. در آن صورت است تنگی کانال را باید جراحی کرد.

همه چیز درباره التهاب دیسک کمر

التهاب دیسک کمر ممکن است موجب بروز کمردرد شود. ضعیف‌ شدن‌ دیسک کمر،ه‌ باعث‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ رشته‌های‌ عصبی‌ عبوری‌ از درون‌ کانال‌ ستون‌ فقرات‌ و ورم و التهاب دیسک کمرمی‌شود. این‌ از هم‌ گسیختگی‌ بافت‌ دیسکی‌ و التهاب دیسک کمر در اثر آسیب‌ ناگهانی‌ یا استرس‌ مزمن‌ مثلاً به‌ علت‌ بلندکردن‌ مدام‌ اشیای‌ سنگین‌ یا چاقی‌، به‌ وجود می‌آید. التهاب دیسک یا فضای بین مهره‌های ستون فقرات که اغلب در اثر عفونت ایجاد می‌شود ، می‌تواند باعث گودی کمر شود . التهاب دیسک کمر وپارگی و بیرون زدگی دیسک بین مهره ای می‌تواند باعث درد و بیحسی شدید شود.

علل التهاب دیسک کمر

از علل التهاب دیسک کمر و درد دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد: چاقی، برداشتن اشیاء سنگین از زمین، نشستن نامناسب روی زمین و صندلی، نامناسب نشستن روی صندلی اتومبیل هنگام رانندگی، ایستادن در حالت نامناسب،جای خواب نامناسب، ورزش نکردن و ضعف ستون اسکلتی، خم شدن و کش آمدن ناصحیح، تصادفات و سقوط ،فعالیت جسمانی زیاد وناجور، ناهنجاری های مادرزادی، حاملگی ،عفونت ها ،سرطان ها ،فشارهای روحی و عصبی، می توانند باعث التهاب دیسک کمر و درد های ناشی از دیسک کمر شوند از آن جا که دیسک های بین مهره ها (۷ مهرۀ گردن، ۱۲ مهرۀ پشت ، ۵ مهرۀ کمر و استخوان خارجی و دنبالچه ) به میزان ۲۵ درصد از ستون فقرات را تشکیل می دهند و تنها در صورتی حرکات ما بین مهره ها امکان پذیر است که دیسک ها سالم و قوی باشند، در نتیجه باید کاری کرد که در طول زندگی به مرور زمان د چار التهاب و آسیب دیدگی دیسک کمر قرار نگیریم.

التهاب دیسک کمر و ازون درمانی

یکی از روش های درمانی برای درد ناشی از دیسک کمر، ازون درمانی است. در این قسمت به شرح این روش درمانی می پردازیم. بهبود آسیب دیدگی در بافت های بدن به وجود جریان خون در این بافت ها بستگی دارد. بافت های بدن برای بازسازی و احیا نیاز به ویتامین، مواد معدنی و اکسیژن نیاز دارند که باید توسط خون به این بافت ها منتقل شود. اکسیژن مهم ترین ماده برای ترمیم بافت ها است. وجود تورم و التهاب در ناحیه آسیب دیده موجب کاهش جریان خون،اکسیژن و مواد مغذی در این ناحیه می شود. عدم حضور اکسیژن موجب تجمع اسید لاکتیک و منجر به درد می شود. در روش اوزون درمانی، اوزون،دارو های ضد التهابی و ویتامین ها به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود. این روش به ترتیب زیر عمل می کند: با استفاده از بی حسی موضعی عصب ها بی حس می شوند. مواد ضد التهابی موجب کاهش درد،تورم و التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون می شوند. با استفاده از ویتامین و مواد معدنی بافت ها تغذیه می شوند و به بازسازی آن ها کمک می شود. اوزون که یک اکسیژن غیر فعال است پس از تزریق به بافت به صورت فعال در آمده و موجب اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده می شود. تاثیر درمان یک تا سه روز پس از انجام تزریق آغاز می شود و و تا زمان دستیابی به بهبودی کامل هر یک تا دو هفته تکرار می شود. روند بهبودی در بیماران بسته به شدت آسیب متفاوت است، با این حال اکثر بیماران تنها به سه تا پنج جلسه درمان نیاز دارند. بر خلاف دیگر روش های تزریقی ، تزریق اوزون هیچ عوارض جانبی را برای بیماران به همراه ندارد و نتایج آن دائمی است. تحقیقات نشان میدهد که میزان موفقیت دراستفاده ازاوزون درمانی برای درمان دیسک کمر95 درصد بوده است که این آمار درمجله های پزشکی معتبر بین المللی ثبت شده است. برای اختلال دیسک کمر میتوانیم با استفاده ازروش اوزون درمانی ازانجام عمل جراحی جلوگیری کنیم این روش یک روز انجام میشود وبعدازآن هیچ گونه ناراحتی برای بیمار ایجادنمیشود وبیماران میتوانند2 روز بعداز درمان به فعالیت های خود ادامه دهند. اوزون درمانی باعث کم کردن حجم دیسک ها میشود وفشار ها ی وارد شده بر دیسک را کاهش میدهد این روش همچنین دارای اثربی حسی وضدالتهابی است وباعث کاهش درد میشود وبه درمان دیسک کمر کمک میکند.

علت و درمان خانگی برای رفع التهاب دهان و زبان در کودکان و بزرگسالان

التهاب دهان

التهاب دهان ,التهاب دهان و زبان,التهاب دهانه معقد,التهاب دهانه معده,التهاب دهانه وازن,التهاب دهان و لثه,التهاب دهانه رحم و حاملگی

التهاب دهان , التهاب دهان و زبان , التهاب دهانه معقد , التهاب دهانه معده

توضیحاتی در مورد التهاب دهان

استوماتیت التهاب دهان است. استوماتیت به غشاهای مخاطی که پوست نازک پوشانندۀ سطح داخل دهان هستند، لطمه می‎زند. غشاها مخاط محافظ و همچنین جدار داخلی سیستم گوارش را از دهان تا مقعد تشکیل می‎دهند. استوماتیت نوعی از موکوزیت است، اختلالی که به عنوان درد یا التهاب غشاء مخاطی تعریف می‎شود. موکوزیت یک عارضۀ نسبتاً شایع شیمی‎ درمانی و اشعه درمانی است. این اختلال می‎تواند به داخل لب‎ها، چانه، لثه، زبان و گلو آسیب برساند. استوماتیتی که برگشت کننده و شامل زخم‎های دهانی است استوماتیت آفت عودکننده (RAS) نامیده می‎شود و با توجه به اینکه 5 تا 25 درصد جمعیت آمریکا به نوعی مبتلا به آن هستند شایع‌ترین شکل بیماری‎هایی است که به ناحیۀ دهان آسیب می‎زنند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد التهاب دهان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

التهاب دهان چیست

استوماتیت به معنی التهاب دهان است که ممکن است فراگیر باشد و مخاط دهان، لب ها، زبان و کام را درگیر کند و یا از نوع استوماتیت آفتی باشد.

التهاب دهان یا استوماتیت

استوماتیت به معنی التهاب دهان است که ممکن است فراگیر باشد (مخاط دهان، لب ها، زبان و کام را درگیر کند) یا از نوع استوماتیت آفتی باشد. البته شایع ترین التهاب دهانی، استوماتیت آفتی است. انواع دیگر استوماتیت، معمولا بعد از رادیوتراپی در داخل دهان ایجاد می شوند. در افرادی که مشکلات بدخیمی سر و گردن دارند و تحت رادیوتراپی هستند، بعد از مدتی مخاط دهان دچار سوزش، زخم و قرمزی می شود که می تواند عوارض بدی به جای بگذارد. نوع سوم استوماتیت که می توان در این طبقه بندی به آن اشاره کرد، استوماتیتی است که ناشی از ویروس ها از جمله ویروس تبخال به نام هرپتی فرم است و معمولا در بچه ها و گاه در بزرگسالان اتفاق می افتد. این سه نوع از شایع ترین انواع استوماتیت ها هستند که نوع ویروسی آن از همه شایع تر است.

علائم التهاب دهان

بیمار مبتلا به استوماتیت چه علایمی دارد و چه مدت طول می کشد تا این علایم برطرف شوند؟ بستگی دارد بیمار به کدام یک از انواع این بیماری مبتلا شده باشد. اگر استوماتیت ناشی از ویروس باشد شامل قرمزی و ورم لثه است و بیشتر در کودکان 2 تا 3 ساله دیده می شود. زخم هایی که بیشتر روی لثه ایجاد می شود دردناک است و کودک نمی تواند تغذیه کند و باعث بیقراری و گریه کودک می شود. این بیماری خود به خود و بعد از گذشت دوره خاصی که معمولا یک هفته یا کمتر است از بین می رود. استوماتیتی که ناشی از رادیوتراپی و به قول عوام به دنبال برق گذاشتن به وجود می آید، باعث بروز قرمزی و سوزش دهان و بروز زخم هایی در دهان می شود و غذاخوردن را با مشکل مواجه می کند. در واقع می توان گفت تا زمانی که رادیوتراپی ادامه دارد،این مشکل هم وجود دارد. معمولا بعد از اتمام دوره رادیوتراپی، 2 تا 3 هفته طول می کشد تا آنها کاملا بهبود یابند. در استوماتیت آفتی زخم هایی گرد یا بیضی شکل، زردرنگ یا خاکستری با حاشیه قرمز و تا حدی برجسته و بیشتر در جلوی دهان یا پشت لب، در کف دهان، زیر و کناره های زبان ایجاد می شوند. آفت ها انواع مختلفی از جمله انواع کوچک و بزرگ دارند و علایم التهابی از خود نشان می دهند.

درمان التهاب دهان

چگونه می توان آنها را درمان کرد؟ آیا نیاز به درمان خاصی دارند؟ درمان استوماتیت با توجه به نوع آن متفاوت است. نوع ویروسی آن هیچ درمانی نمی خواهد. اگر در کودکان باشد، فقط چون کودک بیقراری می کند، ممکن است والدین را دچار اضطراب و نگرانی کند. کافی است به آنها اطمینان داد که علایم خودبه خود از بین می روند. در مورد نوعی که ناشی از رادیوتراپی است بهتر است از دهانشویه استفاده شود. دهانشویه های زیادی امروزه در بازار موجود است که بدون نسخه هم قابل خریداری است. انواعی که دارای ماده ای به نام بنزین آمید است این علایم را کمتر می کند. در مورد استوماتیت آفتی هم می توان از یک قاشق شربت دیفن هیدرامین فقط به عنوان دهانشویه استفاده کرد و با آن دهان را شستشو داد. پمادهای کورتیکواستروییدی نیز گاهی استفاده می شود که دوره آفت را کمتر می کند و مشکل بیمار را از بین می برد.